문서

파일 다운로드
  • 부록4._IAEA_SSG-31.hwp

    310.0 KB

[3.4] a

3.4. With regard to specific responsibilities relating to monitoring and surveillance, the regulatory body:
(a) Should periodically review the regulations in force for monitoring and surveillance, the monitoring and surveillance programmes and reporting arrangements, including arrangements for monitoring in an emergency. The times at which reviews are conducted should be sufficiently flexible to allow for changes arising from scientific and technological advancements in the relevant fields and from the needs of the regulatory body.
(b) Should review the monitoring and surveillance data provided by the operator against established requirements.
(c) Should verify that the waste disposal facility is being appropriately monitored and controlled by the operator; this may include the independent conduct of monitoring and surveillance. To some extent, and without prejudice to its independence, the monitoring programme of the regulatory body will need to be consistent and compatible with the monitoring strategy of the operator regarding safety aspects (both long term safety and operational safety) and practical considerations relating to management of the disposal process (including dismantling of the monitoring instrumentation).
(d) Should ensure that financial guarantees are in place in the pre-operational period for long term monitoring and surveillance.

[3.4] 운영자 및 규제기관의 책임 사항

3.4. 모니터링 및 감시와 관련하여 규제 기관은 다음과 같은 특정 책무를 수행할 책임이 있습니다:
(a) 비상시 모니터링 조치를 포함하여 모니터링 및 감시, 관련 프로그램 및 보고 조치에 대해 시행 중인 규정을 주기적으로 검토해야 합니다. 또한, 관련 분야의 과학 및 기술 발전과 규제 기관의 요건 변화 등을 적용할 수 있도록 충분히 유연한 검토 기간을 가져야 합니다.
(b) 설정된 요구 사항에 대해 운영자가 제공한 모니터링 및 감시 데이터를 검토해야 합니다.
(c) 폐기물 처리 시설이 운영자에 의해 적절하게 모니터링 및 제어되고 있는지를 확인해야 하며, 여기에는 독립적인 모니터링 및 감시 활동이 포함될 수 있습니다. 규제 기관의 모니터링 프로그램은 운영자의 독립성을 침해하지 않으면서 안전성과 관련된 운영자의 모니터링 전략(장기 안전성 및 운영 안전성 모두) 및 처분 프로세스와 관련된 실질적인 고려 사항(모니터링 장치의 해체 포함)과 일관되고 호환 가능해야 합니다.
(d) 장기 모니터링 및 감시를 위해 사전 운영 기간 동안 재정적 보증이 마련되어 있는지를 확인해야 합니다.