문서

파일 다운로드
  • 부록3._IAEA_SSG-23.hwp

    500.0 KB

[6.71] a

6.71. Acceptance of the necessity for ongoing institutional control in such cases could be seen as a violation of Principle 7 of Ref. [1] by imposing a burden on future generations. However, in assessing this burden, it needs to be considered what is practically and economically achievable for large volumes of waste containing naturally occurring radionuclides. In this sense, a decision to accept disposal options involving ongoing institutional control may be the result of a generic optimization of protection that recognizes technical and economic limitations. However, each case should be considered on its merits and specific optimization studies should be carried out with the aim of ensuring that the level of protection is optimized in the long term. This should include consideration of the implementation of measures to promote passive safety. Such optimization studies should be conducted as part of the development of the safety case for the facility.

[6.71] 특정 문제

6.71. 이러한 경우 지속적인 제도적 관리의 필요성은 미래세대의 부담을 주기에 참고문헌 [IAEA No.SF-1 (2006)] 원칙 7의 위반으로 보여질 수 있다. 그러나 이 부담을 평가하기 위해서, 자연적으로 발생하는 방사성핵종을 함유하는 폐기물의 큰 부피에 대해 실질적으로 그리고 경제적으로 달성 가능한 것으로 간주되어야한다. 이러한 의미에서, 지속적인 제도적 관리를 포함하는 처리 옵션을 수용하는 결정은 기술적, 경제적 한계를 인식하는 보호의 일반적인 최적화의 결과이기도 하다. 그러나 각 경우에 있어 장점이 고려되어야 하며 보호 기준이 장기적으로 최적화될 수 있도록 보장하는 목적을 가지고 특정 최적화 연구가 수행되어져야 한다. 이것은 수동적 안전을 증진하기위한 조치들의 구현을 고려해야만 한다. 이러한 최적화 연구들은 처분 시설의 안전사례 개발의 일환으로 수행되어져야 한다.