문서

파일 다운로드
  • 부록3._IAEA_SSG-23.hwp

    500.0 KB

[6.66] a

6.66. The unavoidable tension between the expected duration of active institutional control and the period of time over which long lived waste will remain hazardous has led to disposal strategies in which institutional control plays different roles:@@- In geological disposal and disposal at intermediate depths, institutional control may provide another layer of defence in depth, as long as it lasts, and may contribute to building confidence in the safety of the disposal facility. However, the safety objective should be achieved even in the absence of institutional control.@@- In the disposal of radioactive waste at or near the surface, institutional control is usually required for achieving the safety objective and should remain in place as long as the waste remains potentially hazardous (e.g. a few hundred years). Waste containing appreciable amounts of long lived radionuclides should be disposed of at greater depths. Assumptions concerning the duration of institutional control play a major role in defining waste acceptance criteria, particularly for near surface disposal facilities.

[6.66] 특정 문제

6.66. 적극적 제도적 관리기간과 장반감기 폐기물이 위험한 상태인 기간을 고려하여 예상되는 기간 사이에 어쩔수 없이 발생되는 긴장감은 제도적 관리가 서로 다른 역할을 수행하도록 하는 처분 전략으로 이어지게 되어있다. :@@- 중간 깊이의 심층 처분 및 처분, 제도적 관리가 심층방호의 또 하나의 층을 제공할 수 있다, 이것이 존재하는 한 처분시설의 안전성에 대한 신뢰를 구축하는데 기여할 수 있다. 그러나 안전 목표는 제도적 관리기간 없이 수동적으로도 성취되어야만 한다. @@- 천층 처분시설 폐기물 처분의 제도적 관리는 안전 목표를 달성하며 폐기물의 잠재적으로 위험이 남아있는 동안 필요하다. (예를 들면 수백 년) 장 반감기 핵종을 상당히 포함하는 폐기물은 심부에서 처분되어야 한다. 제도적 관리기간 동안의 가정은 특별히 천층 처분시설에서 폐기물 인수 기준을 정의하는데 중요한 역할을 한다.